جالبکده
سبک زندگی

لاکچری

  واژه ( لاکچری ) از اروپا وارد فرهنگ و سبک زندگی ما ایرانی ها شده است و ممکن است معانی زیادی داشته باشد.معانی که ما با آن آشنا هستیم مثل خرج کردن بی حد و اندازه ،خرید کردن گران ترین مدل از برند ها،خرید وسایل غیر ضروری تزئینی و …این واژه حدوداً ۵ سالی است در ایران تبدیل به واژه‌ای همه‌گیر شده است به‌طوری که حتی افرادی که واقعاً سطح درآمد بالایی ندارند قصد دارند با حرکت های مختلف مثل کرایه کردن خودرو های لوکس و مسافرت‌های کوتاه مدت به مکان های گران قیمت و گرفتن  عکس های متعدد و انتشار در شبکه های مجازی خود،به  رقابت با یکدیگربپردازند.که البته بیشتر این افراد تحت تاثیر اینستاگرام هستند اما واقعاً به چه قیمتی?تفاوت شخص لاکچری با یک شخص عادی چیست?سبک زندگی،دغدغه ها،رویا ها ،اهداف مسیر زندگی افراد عادی و لاکچری چه تفاوتی دارد?

در ادامه مطلب با رقم هایی مواجه میشویم که شاید برای تعداد زیادی از افراد باور کردنی نباشد یا به چشم شوخی به آن ها نگاه کنند.اما این ها مسائل کاملاً عادی و خرید های ماهیانه یا شاید هفتگی عده ای به قول خودشان لاکچری است.رقم هایی که شاید، وارد شدن یکی از آن ها به زندگی یک کارگر با درآمد زیر خط فقر باعث دگرگونی و تحول وضعیت معیشت او شود.

  • کیف و کفش ولباس لاکچری

اگر نگاهی به سایت های فروش لوازم بیندازیم میبینیم که شما اگر قصد خرید کفش زنانه با مارک لویی ویتون را داشته باشید حداقل باید سه میلیون تومان هزینه کنید که سقف قیمت ها به بیست میلیون تومان هم می رسد.

  • دمپایی مارک چهار میلیون و صد هزار تومان

لاکچری
لاکچری

کیف دستی و رو دوشی که معمولا پرچم دار قیمت ها هستند از حداقل ده میلیون تومان شروع شده و در نهایت به صد و چهل میلیون تومان می رسد.

لاکچری
لاکچری

قیمت کفش های مردانه هم با برند های مختلف  از ۴میلیون تومان شروع شده است.و به بیش از ۱۲۰ میلیون تومان می رسد  که از جنس چرم تمساح ساخته شده است.

لاکچری

البته مدل های خاصی هم مثل الماسی تام فورد وجود دارد که چون از قطعه های الماس ساخته شده قیمتی نزدیک به ۷میلیارد تومان دارد.

  • کت و شلوار های لاکچری 

شروع قیمت این برند ها معمولاً از چهل میلیون تومان با مارک مریون است و به قیمت های سرسام آور ۷۰۰هزار دلار با مارک استوارت هیوز دایموند می رسد که به گفته خود استوارت هیوز که از معروف ترین خیاطان لاکچری دنیاست برای دوخت هر دست از این کت و شلوار بیشتر از ۸۰۰ ساعت زمان گذاشته می شود و از ابریشم و الماس در طراحی آن استفاده می شود.

لاکچری
  • عطر و ادکلن

برند های بسیار زیادی مشغول به فعالیت در این حوزه هستند و قیمت های بسیار متفاوتی را مشاهده میکنیم اما معمولاً از پایه دو میلیون تومان با مارک های مثل JAR شروع شده و تا ۷۰۰هزار دلار با مارک Clive Christian می رسد که در تولید بطری آن از طلا و الماس ۵ قیراطی استفاده شده است.جالب اینجاست بعد از سفارش ادوکلن با یک دستگاه بنتلی که پست مربوط به شرکت است برای شما ارسال می شود.

لاکچری

  • ساعت 

برند های معمولی برای لاکچری باز ها معمولا از ۴میلیون تومان با برندهایی مثل cornavin آغاز شده و تا ۲۵۰ هزار دلار با مارک رولکس نیز میرسد.البته برندهای

 خاصی هم وجود دارند که ساعت هایی زنانه با قیمت وحشتناک ۵۵میلیون دلار تولید میکنند که فقط از سنگ های نایاب و الماس های قیمتی ساخته میشود.

لاکچری
  • موبایل های لاکچری

موبایل های گران قیمت هم دست کمی از ساعت ها ندارند که با برند vertu از پایه قیمت ده میلیون تومان شروع شده و تا ۵۰۰میلیون تومان با مارک هایی مثل

Ulyss, Nardi, Chairma, Diamond می رسد

این برند که در سال ۲۰۱۲ تولید شد رکورد گران قیمت ترین گوشی موبایل را شکست و نامش در کتاب گینس نیز به ثبت رسیده است.

برای تولید هر دستگاه بیش از ۷۰۰ ساعت زمان  شده و تنها۱۸۴۶ عدد از آن تولید شده است.

لاکچری
لاکچری

در مقالات آینده هم به معرفی بیشتر وسایل و لوازم و سبک زندگی لاکچری ها می پردازیم

در صورتی که مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است با معرفی وب سایت جالبکده به دوستان خود، ما را در بهبود وضعیت مطالب و سایت یاری کنید.

مقاله مرتبط:ویکیپدیا

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا