جالبکده
سبک زندگی

کنترل خواب امکان پذیر است؟

کنترل رویاها و کابوس ها در دستان شما

کنترل خواب چیست؟

ما انسانها حدود یک سوم از عمرمان را میخوابیم؛ یعنی یک فرد ۶۰ ساله، حدود ۲۰ سال از زمان حیاتش را در خواب بوده است. پس این موضوع نیاز به توجه جدی دارد و نباید با آن سرسری برخورد کرد. خواب محلی است برای تجلی آرزوها و ترسها؛ خوابها شامل انواع مختلفی هستند که حدود۹۰ %آنها را رویاهای ناخودآگاه تشکیل میدهند.

ما در اینجا می آموزیم که چگونه رؤیاهای ناخودآگاه خود را کنترل کنیم و به کابوس هایمان پایان دهیم

آیا تابه حال رویاهای دلخواه خود را دیده اید؟

اکثر ما حداقل یکبار توانسته ایم رویای شفاف را تجربه کنیم! اگر خوب فکررویایی را به یاد دارید که در اواسط آن، ناگهان کنید به یاد می آورید! حتمابه خود گفته اید: »الان  دارم خواب میبینم«؛

و این فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال عالیق خود در عالم رویا رفته اید! شاید توانسته اید بی وزنی و حتی پرواز را یک یا چند بار تجربه کنید؛ و یا کارهای خارق العاده ی دیگری انجام داده اید! و البته بدترین و ناخوشایندترین بخش از یک رویای شفاف، وقتی است که ناگهان بیدار میشوید! ممکن است سعی نمایید بخوابید تا دوباره شفافیت بیش ازحد این رویاها، شما را همان رویا را ببینید؛ ولی نتوانید! حتما شگفت زده کرده است.

کنترل خواب

آیا کسب این توانایی ها )در عالم رویا( فقط شانسی و گذرا بودهاست؟ چگونه می توانیم رویاهای دلخواه خود را حداقل بیش از یکبار تجربه نماییم؟ آیا این کار غیرممکن است؟!

تصور کنید، همیشه میتوانید رویای شفاف، لذت بخش و قابل کنترل را تجربه نمایید. و تمامی رویاهایتان اینگونه خواهند بود! و از همه بهتر اینکه، هر زمان که اراده کنید، بیدار میشوید! اگر شما هم مثل من این آرزو را در سر دارید،بدانید که آمادگی لازم را برای برداشتن اولین قدم )در راه کنترل عالم رویاها( خواهید داشت!

بازهم تکرار میکنم: با اتمام این کتاب و البته انجام صحیح تمرینات آن،.برای همیشه از شر کابوسها خلاص خواهید شد! و از آن بهتر اینکه، همه ی رویاهایتان را خودتان کنترل میکنید؛ یعنی همیشه آن رویایی را می بینید که دوست دارید ببینید!

»هرگز آرزوهایتان را سرکوب نکنید! زیرا زندگی ما فقط با آرزوهایمان معنی پیدا میکند«

 

کنترل خواب در یک نگاه

  • قبل از خواب:

۱ )روش صحیح خوابیدن

به پهلوی راست یا به پشت میخوابیم و قبل از خواب سه الی چهار نفس عمیق میکشیم. سپس بدن خود را شل میکنیم تا به خواب برویم. تأکید میکنم:

خوابیدن به شکم سبب محدودیت شدید در کنترل رویاها میشود و به اصطلاح دست و پای شما را می بندد.

۲ )موضوع رویا

پس از دراز کشیدن، موضوع و فضای رویای مورد نظر را در ذهنمان تجسم میکنیم و مرتب آن را با خود تکرار میکنیم. برای مثال: اسم ماشینی را که دوست داریم! و تا لحظه ای که به خواب میرویم، فقط به آن موضوع فکر میکنیم.

موضوع و شرح رویاهایتان را دربرای تأثیرگذاری بیشتر این تمرینات، حتما جداولی که در پایان هر تمرین قرار دارد، یادداشت نمایید.

کنترل خواب

در عالم رویا:

۳ )ایجاد تناقض در عالم خواب

اگر موارد قبل را به طرز صحیح انجام داده باشیم؛ در ابتدای شروع رویا، به واقعی بودن آن شک می کنیم، اما کامال مطمئن نیستیم. ولی برای لذت بردن از رویا، باید مطمئن شویم که این فضا واقعی نیست! پس تلاش می کنیم تناقضات موجود در خواب را تشخیص داده و متوجه شویم که در حال رویا دیدن هستیم. روشهای کامل و صحیح این کار، در فصل دوم این کتاب به تفصیل آمده است.

۴)کنترل رویاها

در این مرحله از خواب، یقین داریم که در حال دیدن رویا هستیم؛ اما باید بدانیم که در عالم رویا تا چه حد دست ما باز است؟! و قادر به انجام چه کارهایی هستیم؟! پس )اگر قبلا تمرینات این کتاب را انجام داده و توانایی های لازم را کسب نموده باشید؟!(، درحالی که کاملا آسیب ناپذیر و نیرومند هستید، از رویایتان لذت خواهید برد.

  • بیدار شدن:

۵ )روش صحیح بیدار شدن

برای بیدار شدن، فقط یک لحظه چشمهایتان را ببندید و یک دور کامل ۳۶۰درجه )به دور خودتان( بچرخید! و با آرامش بیدار شوید.

»هرگز برای بیدار شدن از یک رویای کنترل شده، از روش سقوط از بلندی، استفاده نکنید! زیرا با شوک شدید از خواب، بیدار خواهید شد! و لذت رویای خود را از بین میبرید.«

به یاد داشته باشید، همانگونه که یک کابوس میتواند برای مدت طولانی ما را آزار دهد. با تمرین صحیح و مستمر، یک رویای شیرین هم میتواند همیشگی و تکرار شونده باشد!

تمامی تصاویر استفاده شده در این کتاب، الگو گرفته از رویاهای خود ما هستند.

پس همان اندازه که تصاویر مربوط به کابوس ها آشنا به نظر میرسند؛ و همه ی ما کابوس های ترسناک را تجربه کرده ایم. تصاویر لذت بخش و شاید باورنکردنی رویاها نیز امکانپذیر و در دسترس خواهند بود! پس با من تکرار کنید:

» خواستن توانستن است«

کنترل خواب

ذهن ناخودآگاه چیست؟

ذهن ما از دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه تشکیل شده است. بخش خودآگاه ذهن دربرگیرنده ی تمامی افکار و احساساتی است که ما ازآنها آگاهی داریم.

ناخودآگاه جایی است برای آرزوها و خاطرات خارج از دسترس که بر اندیشه ها و اعمال ما تأثیر مستقیم دارند؛ و ترسها و خاطرات اضطراب آوری که از نفوذ آنها به ذهن خودآگاه جلوگیری نموده ایم را در بر میگیرد.

کنترل خواب

کابوس

یک کابوس در واقع فضایی است، ساخته ی ضمیر ناخودآگاه که برگرفته از ترسها و اضطراب های ذهنی خود ماست. ما ناخواسته کابوسها را میسازیم و بالی جانمان میشوند. سقوط از بلندی، ترس از افراد و موجوداتی که ما را تعقیب میکنند، مکان های ترسناک، بختک و… ، اکثر کابوسهای ما را تشکیل میدهند.

چاره ی کار چیست؟ آیا ما محکوم به تحمل کابوسها هستیم؟ آیا کنترل کابوسها، خارج از توان ماست؟ فراموش نکنید که تمامی کابوسها توسط ذهن ناخودآگاه خود ما ساخته میشوند!

پس کافیست برای رهایی از شر کابوسها، محتوای ذهن ناخودآگاه خود را تغییر دهیم؛ و به جای یک کابوس ترسناک از یک رویای شیرین لذت ببریم.

↓ادامه تمرینات کنترل خواب و متن کامل کتاب را می توانید از لینک زیر مشاهده نمایید.↓

کتاب اسرار رویا و کابوس

منبع:کتاب اسرار رویا و کابوس

 

-بیشتر بخوانید:

چشم سوم چیست؟

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا