جالبکده
علمی

الگو شما کیست؟

در این مقاله از وب سایت جالبکده که در ادامه مقالات سوالات جادو میکنند و تغییر تنها راه شماست می خواهیم به بررسی الگوی رفتاری بپردازیم با خواندن این مقاله متوجه می‌شوید که چقدر الگوی رفتاری در موفقیت و زندگی فردی و اجتماعی شما موثر است با ما همراه باشید.
  • درس چهل و چهارم:

 الگوهای محدود شده را تغییر دهید و تفسیر کنید آیا تا به حال دیده اید که مگس در یک اتاق به تله بیفتد؟
نا امیدانه راه خروج را جستجو می‌کنند مکرراً خودش را به نزدیکترین پنجره می کوبد.
 آیا تا به حال به مردمی که به طور مشابه همین کار را می‌کنند توجه کرده اید؟ آنها ممکن است به قدر کافی انگیزه داشته باشند. اما اگر آنها منع شوند که کار را انجام ندهند آنها هرگز به هدفشان نخواهند رسید این مثل زن و شوهرها یا والدینی است که دائماً نق می زنند و بهانه می‌گیرند: هنوز به درد نمی خورد یا همیشه نتیجه معکوس می دهد .
الگو شما کیست؟
تفسیر الگوهای محدود شده توسط انجام بعضی از چیزها غیر قابل انتظار است اگر شما نق می‌زنید خودتان جملات بالا را می فهمید و زانوهایتان از کار می‌افتد متوقف می‌شود میخندید زیاد راه بروید و با سایرین مسابقه ندهید آنها را بغل کنید و به آنها بگویید چقدر دوستشان دارید چه چیزی جالب است راه های شوخ و سرزنده که شما می توانید یک الگوی محدود را تغییر دهید کدام است؟
  • درس چهل و پنجم:

یک الگوی جدید فکری احساسی یا رفتاری ایجاد کنید شما باید ابتدا الگوی قدیمی را تفسیر کنید آنها را تصور کنید به یک دیسک پیچیده فکر کنید… چرا هر دفعه که بازی می‌کنید با یک موزیک مشابه است؟ چون یک الگوی نامرئی در آن ایجاد شده است و برش خورده است فقط با باطل شدن آن سی دی در زمان های تلف شده سعی می کند تا الگوی رفتاری و احساسی جدیدی را با توجه به الگوی قدیمی که هنوز در حال تجاوز است ، انتشار دهد.
  • درس چهل و ششم:

دلیل اینکه اغلب تغییر ایجاد کردن در یک الگو مشکل است به لحاظ عاطفی و رفتاری این است که آن لفظ به لفظ برای شما تلگراف شده است یک محقق این موضوع به وسیله حرکت انگشتان میمونها به عقب و جلو ثابت کرده است و شاهد ارتباط های ایجاد شده بین سلول های عصبی در مغز همانطور که آنها ایجاد شده بودند، بوده است.
الگو شما کیست؟
 با تکرار کردن حرکات پوست ثبت کرد که رگ ارتباطی نیرومند است و بعد از سطح آب با انگشتان حیوانات را حرکت داد آنها با هم آماده بودند که یک مسیر قوی را شکل دهند اکنون با مرتبط بودن برای این رفتار میمون خم کردن انگشتانش را حتی بعد از شرایط سکون مورد توافق ادامه می‌دهد
بسیاری از ما خودمان را آماده می‌کنیم تا در مسیر کند کننده سرعت پرواز کنیم نگران بیماری خودمان هستیم احساس ناامنی می‌کنیم بازتاب‌های مثبتی که بتواند شما را از طریق تکرار قدرتمند کنند کدام است.
  • درس چهل و هفتم:

آیا الگوهای غیر هوشیارانه و ناخودآگاه زندگی شما را شکل داده است برای مثال بسیاری از مردم حرکات روزانه مشابهی را تکرار می‌کنند از بیدار شدن تا کار کردن شاهراهی راتصورکنید خروجی مشابه و غیره اما مغز بدنمان را برای کاربرد الگوی خاص تربیت می‌کنیم تا یک عادت شود چه اتفاقی در یک روز می افتد که ما نیاز پیدا می کنید و یک خروجی متقابل را تصور کنید بسیاری از ما خارج از شرایطی که داریم الگوهای رفتاری و احساسی خاصی داریم که فقط ذاتی هستند.
آیا همه شما می‌دانید که دارای یک رفتار و عادت مثل عصبی شدن باطل ماندن یا فرو رفتن در فکر هستید شاید زمانی باشد که شما سعی کنید در خودتان احساس شادی ایجاد کنید هیجان زده شوید و حق شناس باشید استوار و بی‌عیب بودن سخت است که این مورد به سادگی تغییر بازی کردن شما در الگوی عاطفی قدیمی و جایگزین آن با یک مورد محبت آمیز و راحت است.
  • درس چهل و هشتم:

هر قدر شما برای استفاده موفق نشوید به همان اندازه شما شکست خورده اید ساده ترین راه تفسیر کردن یک الگوی محدود کننده است که خیلی ساده انجام می شود کافی است در رها شدن در آن افراط نکنید.
 خط سیر عصبی به کار برده نشده به تدریج خشک و کم مصرف خواهد شد با این وجود مواظب باشید این آثار برای هر دو حالت منفی و مثبت وجود دارد لذا در صورت عدم استفاده کم میشود الزام تجربه نشده رو به کاهش می‌گذارد اشتیاق و علاقه شدید در صورت عدم بیان پراکنده می شود.
الگو شما کیست؟
 اکنون تصمیم بگیرید تا کارهایی را انجام دهید که باعث می‌شود شما یکی از ثروتمندترین ها باشید و احساسات بسیار قدرتمندی را در شما بیان کند به یاد داشته باشید بیشتر از چیزهایی استفاده کنید که قویتر باشد و شما را قوی تر کند ماهیچه های عواطف ما باید تمرین داده شوند تنها نتیجه ایجاد کنند اما ما را در یک حالت سلامتی و آماده بودن نگاه دارد.
  • درس چهل و نهم:

یک جایگزین جدید و پر قدرت به وجود بیاورید نتایج بسیار متفاوت مطالعه بر روی افراد معتاد به مواد مخدر نشان می دهد کسانی که به اجبار و زود مواد را کنار گذاشته‌اند خیلی سریع با آزاد شدن از زندان یا قرنطینه دوباره به آن بر می گردند ولی آنهایی که خودشان به این نتیجه رسیده‌اند تحریک شدند که با مدیریت کامل ترک کنند مدت دو سال از استفاده مجازات موادمخدر امتناع می کنند و آنهایی که رفتار جدیدی را جایگزین اعتیادشان کردند مثل توجه به مذهب توسعه و آموزش مهارت های کاری جدید به طور کلی ۸ سال یا بیشتر بدون برگشت به حالت اول باقی می‌مانند و بسیاری از آنها دیگر هرگز به مواد مخدر بر نمیگردم تلاش بسیاری از مردم این است که تغییرات بسیار موقتی به وجود آورند چون آنها دریافتند که الگوهای قدیمی باید جایگزین داشته باشد در واقع نباید آنها را حذف کرد.
  • درس پنجاهم:
الگوی جدید را متناسب و به عبارتی شرطی کنید تا استوار باشد من تحصیلات واقعی را با توجه به نوازنده پیانو در حالی که پیانو جدیدی را با طول کوچکتر از میانگین یک و نیم متر به دست آوردم زمانی که از او توضیح خواسته ام او گفت به ما این امکان را می دهد که در ملاقات بعدی اش باشیم و در موردش بدانید من گفتم شما منظورتان این است که می خواهید این کار را انجام ندهید.
الگو شما کیست؟
صبورانه توضیح داد که نوار های پیانو قوی بودند به منظور نگه داشتن آنها در سطح کامل کشش آنها مجبورم به طور مقاوم در شرایطی باشند که در همان سطح بماند این مورد کامل مطرح است که ما باید کارهایی را انجام دهیم که تغییر نهایی را به وجود می آورند
 ما باید سیستم عصبی خودمان را شرطی کنیم تا نه فقط برای یک بار موفق شویم که به طور مداوم موفق باشیم و سرانجام شما فقط نباید به کلاس ایروبیک بروید و جار بزنید اکنون من برای زندگی آماده و سلامت هستم.
  • درس پنجاه و یکم:

میمون را به یاد بیاورید که از طریق استفاده مقاومت و مداومت انگشتانش ارتباط عصبی را به وجود می آورد و می توانست تا آنها را خم کند قان ثابت کردند اگر آنها به طور عاطفی حیوان را هیجان زده کنند در حالی که آنها را آموزش می‌دهند ارتباط اثری تقویت می‌شود تکرار معدود تشدید می شوند.
اگر شما یک رفتار جدید را با تصور کردن آن تکرار کنید یا آن را به طور منظم با گرایش عاطفی تحریک کنید مثلا برانگیختگی و  هیجان زده کردن اشتیاق و علاقه شدید تضمینات شرطی شده است تا شما به طور اتوماتیک احساس خود را وادار کنید تا به تنهایی مسیر جدیدتان را تحریک کند یعنی الگوی رفتاری و عاطفی
 به یاد داشته باشید این مهم است که الگوی جدید رفتاری را فوراً با پاداش دادن به خودتان تقویت کنید و یا کسان دیگری به شما کمک کنند هر زمان که شما از آن استفاده می کنید هر الگو قابل تفکر احساسی یا رفتاری که به طور مداوم تقویت شده باشند به صورت یک عادت تبدیل خواهند شد.
  • درس پنجاه و دوم:

قدرت غیرقابل مقاومت و قوی شرطی سازی به طور واضح به وسیله لاری برد بزرگ با نژاد سلتی بوستون نمایش داده شده است زمانی که بود در تجارت نوشیدنی غیرالکلی ستاره شد متن نمایشنامه او را وادار ساخت تا یک لیوان نوشیدنی را از دست بدهد.او ۹ بسته را در یک ردیف چیده بود که قبل از اینکه بتواند خودش را برساند از دست رفتند او آنقدر شرطی شده بود که تصور کرد توپ را از طریق حلقه ای که همه تمام گذاشتند مقادیری از تمرین خوب را که هرکس اشتیاق احمقانه‌ای به آن داشت به دست می آورد بدون شک این یک قسمت از مغز لاری برد بود که در بزرگراه عصبی واقعی وجود داشت که توالی حرکات مورد نیاز را در یک سبد فرو می‌برد و غرق می کرد می دانید که ما می توانیم هر رفتاری را شرطی کنیم اگر ما آن را با تکرار کافی و شدت عاطفی لازم انجام دهیم.
الگو شما کیست؟
  • درس پنجاه و سوم:

قانون بنیادی شرطی سازی این است که هر الگویی به طور مداوم تقویت شده باشد به یک پاسخ شرطی شده و اتوماتیک تبدیل خواهد شد.
 (ما در مواردی شکست می خوریم که تقویت کردن پراکنده شده باشد)
چه پاداش های ذهنی عاطفی فیزیکی می توانید به خودتان بدهید تا یک سری عادت های مثبت جدید را که دوست دارید به وجود بیاورد؟
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا